Laptop

Bankrekeningnummer wijzigen

Wil je dat je abonnement van 1 van onze spellen van een andere rekening wordt afgeschreven? Of wil je gewonnen bedragen naar een ander bankrekeningnummer laten uitbetalen? Dan kun je je bankrekeningnummer wijzigen.

Hoe kan ik mijn bankrekeningnummer wijzigen?

De makkelijkste en snelste manier om je bankrekeningnummer in je Nederlandse Loterij account te wijzigen, is door in te loggen op je account en bij je profiel je bankrekeningnummer zelf aan te passen. Snel zelf regelen? Log in op je account.

Indien je geen toegang hebt tot je account en je het bankrekeningnummer in je Nederlandse Loterij account wilt wijzigen, vragen we je een e-mail te sturen met de volgende gegevens:

  1. Mail naar consumentenprivacy@nederlandseloterij.nl onder vermelding van "wijzigen bankrekeningnummer".
  2. Verstuur deze e-mail vanaf het e-mailadres dat wij van jou kennen. Zo weten wij zeker dat de aanvraag van jou afkomstig is.
  3. Vermeld in deze e-mail de volgende gegevens:
    -Je naam
    -Postcode en huisnummer
    -Geboortedatum
    -De naam van de bank van je huidige rekeningnummer
    -De laatste 5 cijfers van je huidige rekeningnummer
    -Je nieuwe bankrekeningnummer
    -De datum waarop jij wilt dat de IBAN wijziging ingaat (Indien je geen ingangsdatum opgeeft, dan laten wij jouw IBAN wijziging 5 werkdagen na de bevestiging ingaan)
    bankpas

Let op: Als je je rekeningnummer niet wijzigt via het webformulier in je account en je hebt nog saldo in je wallet staan, dan wordt dat uitbetaald naar het huidige rekeningnummer. Na de uitbetaling wijzigen wij je rekeningnummer. Lees er hieronder meer over.

Weten of je nu saldo hebt in je wallet? Log in en bekijk je saldo hier.

Helaas ervaren wij op dit moment een technisch probleem, waardoor het doorvoeren van een nieuw rekeningnummer veel tijd kost. Je ontvangt binnen 15 werkdagen een reactie van ons.

Bankrekeningnummer wijzigen met saldo in je wallet

Voordat wij je bankrekeningnummer wijzigen, maken wij het openstaande saldo uit jouw online wallet over naar jouw huidige rekeningnummer.

Weten of je nu saldo hebt in jouw wallet? Log in en bekijk je saldo hier.

Waarom wordt mijn openstaande saldo uitbetaald?
Het openstaande saldo in je wallet betreft naast speeltegoed mogelijk ook prijzen, waar jij recht op hebt. Om te voorkomen dat bij misbruik iemand anders dan jijzelf, onze klant, het saldo uit de wallet kan ontvangen, betalen wij dit uit naar het rekeningnummer waar jij bij kan. Op die manier kan er geen misbruik worden gemaakt van jouw saldo.

Ik heb geen toegang meer tot mijn huidige rekeningnummer. Hoe ontvang ik mijn openstaande saldo in de wallet?
Om misbruik van je openstaande saldo in de wallet te voorkomen, zullen we je vragen om aanvullende informatie waaruit blijkt dat de tenaamstelling van je oude en nieuwe rekeningnummer overeenkomen met jouw gegevens in je Nederlandse Loterij account. Stuur jouw verzoek naar consumentenprivacy@nederlandseloterij.nl. Onze Klantenservice helpt jou verder met dit verzoek.

Wat moet ik doen als ik ga overstappen naar een nieuwe bank?
Maak je gebruik van de overstapservice van je nieuwe bank, dan stuurt jouw bank ons je nieuwe bankrekeningnummer. Wij verwerken het bij ontvangst binnen maximaal 5 werkdagen. Je hoeft verder niks te doen. Zodra wij jouw nieuwe bankrekeningnummer hebben ontvangen, ontvang je van ons een e-mail dat alles in goede orde is ontvangen. Zodra het is verwerkt, ontvang je hiervan een bevestiging dat alles succesvol is verwerkt.