Nederlandse Loterij
Terug

Wallet en transacties

Je wallet is je digitale portemonnee bij Nederlandse Loterij waarmee je kunt meespelen met onze spellen. Je waardeert je wallet op met iDEAL of je Visa of Mastercard Creditcard, en afhankelijk van jouw instellingen, betalen we ook je gewonnen bedragen uit in je wallet. Je kunt maximaal €5.000 in je wallet hebben staan. Win je een prijs die hoger is dan dit bedrag, of waarmee je dit bedrag in je wallet overschrijdt, dan storten wij het geld, onafhankelijk van je instellingen, direct op je bankrekening.

Saldo

Waar vind ik mijn saldo?

Wil je inzien hoeveel saldo/tegoed je nog hebt in je wallet? Log in op je account en klik rechts bovenin op 'Mijn account'. Bij 'Wallet' staat jouw saldo. Dit bedrag is ook te zien op de ‘Mijn transacties’ pagina die via het menu beschikbaar is als je bent ingelogd.

Naar je wallet
Saldo opwaarderen

Saldo opwaarderen

Geld opwaarderen naar je wallet is heel eenvoudig.

  1. Ga naar de wallet pagina en kies bij 'Saldo' voor 'Wallet opwaarderen'.
  2. Vul het bedrag in waarmee je wilt opwaarderen (minimaal €5).
  3. Kies een betaalwijze. Je kunt kiezen voor iDeal of Creditcard (Visa of MasterCard).
  4. Kies voor 'Betalen'. Je wordt dan doorverwezen naar de beveiligde omgeving van jouw bank.
  5. Na betaling staat het saldo direct in je wallet en kun je een lot kopen.
Saldo uitbetalen

Saldo uitbetalen

Je kunt het saldo vanuit je wallet eenvoudig op je bankrekening laten storten. Voordat we dit doen willen we wel zeker zijn dat je 18 jaar of ouder bent en of je e-mailadres klopt. Zorg dus dat je dit bevestigd hebt.

  1. Ga naar de wallet pagina en kies bij 'Saldo' voor 'Uitbetalen'.
  2. Vul het bedrag in dat je op je bankrekening wilt laten storten.
  3. Kies voor 'Uitbetalen'.
  4. Het duurt maximaal 5 werkdagen voordat het bedrag op je rekening staat. In de meeste gevallen is dit echter al de volgende dag.

Transacties

In jouw Nederlandse Loterij account zie je bij Wallet & transacties, onder 'Mijn speelgedrag' een overzicht van al jouw transacties. Hier kun je eenvoudig zelf controleren in welke periode, en voor welke spellen, je met jouw wallet loten hebt gekocht (inzet). Ook kun je bekijken wanneer je prijzengeld in je wallet hebt ontvangen (resultaat).

Online meegespeeld?

  • Je ziet het bedrag dat je per spel uitgegeven hebt op de datum dat je je lot gekocht hebt.
  • Gewonnen? Je ziet je prijs terug op de datum dat we het uitbetaald hebben. Dit is vaak 1 of 2 dagen na de trekking.

Abonnee?

  • De kosten voor je abonnement zijn via automatische incasso afgeschreven van jouw bankrekening. Deze kosten zie je ook terug in het transactieoverzicht. Het bedrag van jouw abonnement is per lot én per trekking weergegeven. De datum bij deze uitgaven is 1 of 2 dagen voor de trekking.
  • Gewonnen? Je ziet je prijs terug op de datum dat we het uitbetaald hebben. Dit is vaak 1 of 2 dagen na de trekking.
Bekijk transacties
Gewonnen

Gewonnen? Ontvang je prijs in je wallet of op je bankrekening

Je kunt zelf bepalen waar je je gewonnen prijzen wilt ontvangen: in je wallet of op je bankrekening. Ga in je account naar 'Mijn profiel'. Onder 'Instellingen voor uitkeren' staat welke instelling je hebt. Staat het nu op bankrekening? Dan kun je dit zelf omzetten naar je wallet. Ontvang je prijzen nu in je wallet en wil je deze liever op je bankrekening ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Bekijk je instellingen

Veelgestelde vragen