Logo Nederlandse loterij

Nederlandse sporthelden spelen hoofdrol in nieuwe campagne Nederlandse Loterij rondom Olympische Spelen

Rijswijk, ‘Nederlandse Loterij is supporter van kansen’, dat is de boodschap die centraal staat in de nieuwste campagne van Nederlandse Loterij. Onderdeel van deze campagne, die van start gaat in aanloop naar de Olympische en Paralympische Spelen in Parijs, is de nieuwe commercial. Hierin zien we Nederland als écht topsportland, terwijl het publiek wordt gevraagd: wat is de kans…?

In de nieuwe commercial van Nederlandse Loterij zien we historische beelden van topprestaties van verschillende Nederlandse sporthelden, zoals Epke Zonderland, Dafne Schippers, Anton Geesink, Jetze Plat en Abdi Nageeye. Hun prestaties worden gekoppeld aan die ene grootse vraag die een klein land als Nederland altijd durft te stellen: wat is de kans…? Wat is de kans dat wij de wereld ontroeren? Wat is de kans dat wij de wereld veroveren? Wat is de kans dat we straks in Parijs geschiedenis schrijven? Wat de kans ook is, Nederlandse Loterij gelooft hierin.

Nederlandse Loterij ontwikkelde de 'Supporter van Kansen'-campagne samen met TBWA\NEBOKO. Anouk Zink, Managing Director TBWA\NEBOKO: ‘Wat is de kans dat je zoveel sportgeschiedenis en emotie met een campagne kan delen? Deze campagne vormt een prachtig eerbetoon aan de sportgeschiedenis van ons land. En daar zijn we best trots op.’

‘Supporter van Kansen’ bij diverse media-partners én in Parijs
De ‘Supporter van Kansen’-campagne start 22 juli via televisie, outdoor, radio en online. Zo komt de boodschap van de campagne onder meer terug in de Medailletaxi, een dagelijkse rubriek bij RTL Boulevard. Iedere dag rijdt deze medailletaxi een Olympische held van TeamNL rond door Parijs, met als gastheer Olympisch kampioen Michel Mulder. Ook zien we de campagne regelmatig terug bij de populaire avondprogramma’s Humberto à Paris en De Oranjezomer, gepresenteerd door respectievelijk Humberto Tan en Hélène Hendriks.

Daarnaast is met Qmusic, de exclusieve radiopartner van TeamNL tijdens de Olympische Spelen, gewerkt aan een doorvertaling voor radio. In aanloop naar de Olympische Spelen konden luisteraars een volledig verzorgde reis naar Parijs winnen met de activatie: Wat is de kans dat jij naar de Olympische Spelen gaat? Luisteraars gaven zich op door een vragenlijst in te vullen en dienden zichzelf vervolgens te herkennen in de hints van de dj’s van Qmusic. En ook tijdens de Olympische Spelen gaan Qmusic en Nederlandse Loterij door met het weggeven van prijzen.

Online is de boodschap van Nederlandse Loterij ook zichtbaar tijdens de Olympische Spelen, met onder meer portretvideo’s van Olympiërs op social media en dynamische content die inhaakt op de actualiteit in Parijs.

Ook in Parijs zelf staat de vraag 'Wat is de kans...?’ centraal bij activaties voor Oranjefans in het TeamNL Huis. Nederlandse Loterij is hoofdsponsor van het eerste TeamNL Huis, waar het onder andere de onvergetelijke huldigingen van medaillewinaars aankleedt. Samen met NOC*NSF verwelkomt Nederlandse Loterij daarnaast alle sporters in het Olympisch dorp met een persoonlijke karikatuur, koffie en een boodschap van voormalig Olympiër Tess Lieder.

Supporter van kansen voor iedere Nederlandse sporter
Nederlandse Loterij is mede opgericht door de Nederlandse sport. ‘Door de sport, voor de sport’ was bij de oprichting het uitgangspunt en dat is het nog steeds, want de opbrengst van Nederlandse Loterij gaat onder meer naar NOC*NSF, 77 aangesloten sportbonden en 25.000 sportverenigingen. Nederlandse Loterij is dus onlosmakelijk verbonden met de sport in Nederland, ook als hoofdsponsor van TeamNL en het eerste TeamNL Huis in Parijs.

Credits
Nederlandse Loterij: Arno de Jong, Renske de Laat, Lisbeth Gruppen, Lobke Berkhout en Danique de Barse
Bureau: TBWA\NEBOKO
Mediabureau: Mindshare
Online doorvertaling: Boomerang
Offline edit: Pim van der Plas
Sound design: AMP
Grading: Ambassadors
VFX & online: Ambassadors
Activaties: House of Sports - XG Sportmarketing - One:Nil
PR: Newslab